29 Kasım 2014 Cumartesi

İyi insanlarız aslında..

       Haftalar  sonra aldım elime , kağıt kalemi. İtiraf etmeliyim ki bir kardeşi , bir anneyi , bir evladı özler gibi özledim yazmayı. Geçenler de dosyaları karıştırırken bir yazıya denk geldim. Yazı da  aynen şöyle yazıyordu ;
   Bana bir kalem uzatılınca "teşekkür ederim " dedim. "Artık kullanmıyorum"

 Evet Allah kimseyi kaleme, kağıda küstürttmesin. En azından biz yazmayı severler için.  Evet bana bu yazıyı yazdıran , tekrar kağıdı kalemi elime andıran bir şiir idi. Okur okumaz sizinle paylaşmam gerektiğini düşündüm . Bertolt Brech 'in bir şiiri.
   İyi anlaşılması gereken , iyi bir şiir kendisi.
   İyi okumalar,
    ●İYİ ADAMA BİR İKİ SORU ●
    Madem iyisin,
    Şimdi bizi iyi dinle.
    Düşmanımızsın sen bizim.
    Dikeceğiz seni bir duvar dibine,
    Ama madem bir sürü iyi yönün var
    Dikeceğiz seni iyi bir duvar dibine.
    İyi tüfeklerden çıkan,
    İyi kurşunlarla vuracağız seni.
    Sonra da gömeceğiz
    İyi bir kürekle
    İyi bir toprağa.


    Anladık iyisin,
    Ama neye yarıyor iyiliğin ?
    Seni kimse satın alamaz.
    Eve düşen yıldırım da
    Satın alınmaz.
    Anladık dediğin dedik.
    Ama dediğin ne ?
    Doğrusun , söylersin düşündüğünü.
    Ama düşündüğün ne ?
    Yüreklisin ..
    Kime karşı ?
    Akıllısın,
    Yararı kime ?
     Gözetmezssin kendi çıkarını ,
     Peki gözettiğin kimin ki ?
     Dostlarına diyecek yok ya ..
     Dostların kimler ?


     Şimdi bizi iyi dinle
     Düşmanımızsın sen bizim
    Dikeceğiz seni bir duvarın dibine
    Ama madem bir sürü iyi yönün var
   Dikeceğiz seni iyi bir duvar dibine
   İyi kurşunlarla vuracağız seni
   Sonra da gömeceğiz.
   İyi bir kürekle,
   İyi bir toprağa. .



       Hiç okumadıysam 20 defa okuduğum ve her defasında farklı anlamlar çıkardığım
   bir şiir.   Başta dediğim gibi ""İyi anlaşılması gereken iyi bir şiir ""
    Sizde okuyup iyi anlamlar çıkartın benim iyi okurlarım .. Neyi anlamanız gerekiyor ise onu anlamanız temennisi ile. En yakın zaman da görüşmek üzere inşallah. .


                                                                                  Selam ve dua ile
                                                                                 Şüheda Nur Fidanol. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder