18 Şubat 2014 Salı

Biz Müslümanız Irkta neymiş ?

Aslında ne çok yanlışlarımız var. Yanlış olduğunu bildiğimiz halde, bile isteye yapıyoruz.Evet ona buna yorum yapıp, eleştirmek yerine bir dönüp kendimize baksak aslında nekadar da güzel insanlar haline geleceğiz de , boşu boşuna vakit kaybediyoruz ona buna kafayı takarak. İnsanları bölüp bölüp meshep ve ırklara ayırıyoruz. Oysa dinimizde bize haram kılınmamış mıdır ırkçılık ?  Bunu bildiğimiz halde var bir iç sesimiz kürt, türk , laz, çerkez, alevi , sunni , şii ayırdıkça ayırıyoruz.  Sizce doğrumudur, mümkünmüdür insanları ayırmak? Yahu aynı değilmiyiz oysa ırk olarak bizi ayıracak ne özelliğimiz var ?
  Pehhh ırk'ta neymiş biz güzel müslümanlardanız...
Mesela Türk-Kürt  normal yaşantımızda çokça rastladığımız bi bir ırk ayrımı. Ayırdılar Türk-kürt diye sonra bir kavga bi gürültü.  Birileri birilerini hor görüyor, diğeri ise bunun altında kalmamak için atağa geçiyor. O ona sövüyor, o onu dövüyor. Battı balık yan gidermiş. Kan davası gibi ırk davası çıkıyor. Yazık. Birileri zulm yolundan gidiyor diğeri ise dağ yolunu tutuyor. Oysa bu iki insanda aynı ülkede doğmuş aynı havayı solumuştu. Kumaşlarıda bu ülkede dokunmuştu. Tek hataları kumaşı bu ülkede dokunmayan insanların oyunlarına gelmekti. Peki ya bu oyuna gelen insanlar neyi paylaşamıyordu? Bu sorunun cevabını ben  bulamadım.  Daha bir kaç sene önceye kadar insanlar kürt olduğu için insan yerine konulmuyordu.Geçmiş zamanda türbanlı kardeşlerimize yapıldığı gibi. ..Oysa onlar değil miydi "En iyi kürt ölü kürttür diyen"  .Neye bu öfke neye bu sinir ?  Kürtlerde bu ülke için savaştı her müslüman gibi. Bir farkımız yok yani diğerlerinden.  Neden bu vatan haini muamelesi ?
     Dilleri yüzünden zulm gören bir çok kürt halk ve çocuk vardır. Sırf kürtçe konuştuğu için çatal bıçak fırlatan mı dersin , dalga geçen mi dersin? Küçücük çocuğa kürtçe konuşmayacaksın deyip diretmekmiydi medeniyet , hak ? Yazık insanları geldiği kültürden utanıp çekinecek hale getirdiniz!
       Ben bir kürt'üm o hani ölü kürtlerden değil bir normal insan gibi senin gibi yada bir başkası gibiyim
 İnsanlara kürtüm dediğimde verdiği tepkiler ziyadesi ile üzücü zaten. Kaldı ki zihinlerden geçenleri okur gibiyim ya neyse. Kürt açılımını elbette destekliyorum. Herkes ne kadar insan olarak yaşamayı hak ediyorsa ne bir fazla ne bir eksik aynen aynısını istiyorum. Bugün Türkiye'nin sınırları içerisinde
 bayrağımdan , istiklal marşımdan onur ve gurur duyarak yaşıyorum
      Şehitlerimin ismini taşıyan bi insan olarak tek istediğim insanlık.
   Evet benim adım Şüheda
   Ben bir müslüman'ım
   Ben bir Kürt'üm
 Fakat vatan haini (terörist) değilim. .
                                                                                                                    Bütün İnsanlığa
                                                                                                                    Selam ve dua ile
                                                                                                                    Şüheda Nur Fidanol.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder